مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» بسیج

ارتش مردمی و بسیج ملی از دیرباز در بسیاری از کشورهای دنیا وجود داشته است. بسیج در تاریخ پنجم آذر ماه سال 1358 به فرمان امام خمینی (ره) تأًسیس شد.بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی در دی ماه سال1359 مسئولیت تشکیلات بسیج مستضعفین به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی محول گردید و در سال1369 از سوی فرماندهی معظم کل قوا مسئولیت فرماندهی،سازماندهی و برنامه ریزی بسیج در ابعاد مختلف به عهده ی نیروی مقاومت بسیج گذاشته شد. بسیج یعنی آمادگی نیروهای مردمی و داوطلب که با بهره گیری از امکانات و تجهیزات ملی حرکت جمعی خودجوش نطامی،فرهنگی،اقتصادی،اجتماعی،سیاسی را به طور سازمان یافته،برای حراست از دست آوردهای انقلاب اسلامی به وجود می آورند.

امام خمینی(ره)در مورد بسیج فرمودند:اگر بر کشوری نوای دلنشین تفکر بسیجی طنین انداز شود چشم طمع دشمنان و جهان خوران از آن(کشور) دور خواهد گردید.

مقام معظم رهبری در مورد بسیج می فرمایند: بسیج عبارتست از مجموعه ای که در آن پاک ترین انسانها،فداکارترین و آماده به کارترین جوانان کشور در راه اهداف عالی این ملت و برای به کمال رساندن و به خوشبختی رساندن این کشور (جمهوری اسلامی ایران) جمع شده اند.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده